Monday, November 17, 2014

Storage Barang Baby & Persiapan

XpReSsEd bY Hayatie Hashim at 8:16 AM
Tak lengah lagi, hehe. Kan haritu saya kata nak beli storage box comel2 kat IKEA, weekend tuhari balik rumah mak terjah ke IKEA. Mostly saya dapat beli storage yang saya dah senaraikan tu. Sukanya tengok storage yang ceria2 ni. 

Antara storage yang saya beli. Dah siap2 letak skit2 dulu barang-barang baby. Storage yang berpenutup tu saya letak baju2 baby. Buat masa ni cukup lah spacenya, baju babykan
kecik-kecik je. Ada lagi storage box yang saya belum bukak plastik kat bawah tu jenis yang besar2 untuk letak bawah katil atau wardrobe. Yang tu akan dibukak mengikut keperluan. Bukak awal2 pun tak benda nak letak. Plannya nak letak cloth diapers nanti. 

Storage yang ada rambu2 tu 3 piece set. 2 box empat segi sama. Yang satu lagi (belah kiri yg ada bantal) tu panjang lagi. Lebar jer masing sama2. Saya buat letak sarung tangan, booties, baby blanket & bantal kecil. 

Beg pink atas tu macam beg make up rupanya sebab ada cermin kat penutupnya. Saya buat letak baby lotion & baby oil, cotton ball & buds dan segala minyak2 tuk baby la. Tinggal  baby cot je saya tak beli, plan nak beli Ikea punya tapi bila tengok macam tak berkenan plak so KIV dulu.

Mostly persiapan keperluan baby macam dah setel, set berpantang untuk maknya je belum cari. Stroller dan baby cot saya KIV je. Stroller dah test drive kat Mom & Baby Expo Mid Valley  tuhari. Kalau nak boleh beli online je. 


#Makyong34weeks

3 comments:

Irma Putri said...

wee huuu bestnya dh start shopping kak... tak sabau jugak nih

Juls Julie80 said...

Bestnyerrrrrrrrrrrrrrrrrr...!!!!!!!!!!!!!! :">

Nurizzah Majif said...

comel sungguh rasa mcm nak kunyah. adeh.

Post a Comment

 

My 'xCLuSiVeLy XpREsSiNg' Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea