Tuesday, August 19, 2014

Idea Laman: Rumput Carpet Vs Rumput Mutiara

XpReSsEd bY Hayatie Hashim at 7:02 PM
Sangaplah akak tak menahan nak bercerita nih..data pun data lah selagi notification lom sampai..hik hik! 
Haritu saya ada cerita pasal rumpat mutiara kan. Harini nak cerita skit pasal rumput carpet lak. Ala, secoet je pun rumput carpetnya. Sebab ada yang ingat pic rumput saya cerita haritu adalah rumput carpet..tapi tu bukan rumput carpet yanggg, tu rumput mutiara. Leh refer cerita tanam rumput mutiara tu disini.

Ni baru rumput karpet namanya. Asal bawahnya memang tanah rumput juga tapi dah pupus masa tempoh renovasi tuhari, rumput asal semua togel pasal dah kena hempap2 batu pasir bagai. Lepas dah setel renovate tuhari baru orang tanam rumput tu buatkan skit bentuknya saya panggil kepuk rumput je hehe untuk isi tanah baru dan tanam rumput.

Buat kepuk ni guna batu bata je pastu simen dah. Cuma tak cat je sebab plannya nak letak peeble wash juga keliling tu. Saya tak tahu berapa kos rumput karpet ni sebab orang tanam rumput bagi FOC je rumput karpet ni masa diorang tanam rumput mutiara tuhari. Kata member encik boss..hehe!

Abaikan tong sampah tu memang kekadang beralih2 tempatnya ikut suka orang sampah tu letak. Dulu ada peti sampah kat dalam tembok tapi saya dah pecahkan dan buat tembok je sebab pihak pengurusan dah arahkan semua sampah mesti masuk dlm tong ni kalau letak dalam peti ke tong lain nanti diorang tak ambik sebab lorinya datang pakai autolift terus sangkut je tong kat belakang lori tu. Lagi bagus, akak lagi suke sebab takda ulat2  atau air kotor terkeluar kat tembok tu kalau lori lambat datang..

Ni plak rumput mutiara yang saya cerita haritu. Ada bezakan. 

Rumput carpet ni teksturnya lebih halus skit. Tapi orang kata lipan, serangga etc suka duduk dalam rumput ni. Kena jaga lebih,siram air,  letak baja selalu katanya kalau tak dia cepat kuning. Dah le rumah saya sebelah hutan..huhu

Lanskap rumput la dulu, pokok2 berpasu belum hado lagi. Saya belum sempat nak fikir nakbeli pokok ke bunga jenis apa lagi. Tapi saya ni lebih suka pokok dedaun hijau dari pokok bunga..huhu. Ingat kat entri terapi tanaman yang saya tanam kat rumah mak saya dulu semuanya daun2 hijau je..huhu.




2 comments:

juls julie said...

assalam..

bestnyerrr..!!! bestnyerrr..!!! bestnyerrr..!!! bestnyerrr..!!! bestnyerrr..!!! bestnyerrr..!!! bestnyerrr..!!!bestnyerrr..!!! bestnyerrr..!!! bestnyerrr..!!! bestnyerrr..!!! bestnyerrr..!!! bestnyerrr..!!! bestnyerrr..!!! bestnyerrr..!!!



sekian, time kasih...

Rizziela said...

cantik

Post a Comment

 

My 'xCLuSiVeLy XpREsSiNg' Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea