Friday, August 1, 2014

cerita Raya

XpReSsEd bY Hayatie Hashim at 4:22 AM


Raya tahun ni kami semua beraya di Batu Pahat. Kebetulan adik beradik belah encik suami pun balik beraya di Batu Pahat, jadi semuanya berkampung di rumah kami. Anak2 paling seronok sebab sepupu2 ada.. asyik main je sampai ke malam. azri kali ni puas dapat main bunga api depan rumah. kalau kat rumah nenek dikajang agak terhad sedikit sebab depan rumah dah jalan raya..



kat depan rumah tanah lapang kan..jadi kami semua pakat nak bakar lemang sendiri. Abang ipar yg incharge sebab dia pandai buat lemang..huhu. Cari buluh sehari sebelum raya nasib baik ada. tu pun RM3 sebatang..sebab nak merasa suasana bakar lemang tu beli je lah, 20 batang juga la..huhu yang perempuan2 tolong sedikan bahan2 pape yang patut lah.

Tahun ni tak sempat la nak bergambar bersama sebab sibuk kat dapur je. bila dah jadi tuan rumah, sedara2 plak tidur sekali memang tak sempat la nak berFB ke huhu. Ni la baru rilek sebab dah balik beraya kat Kajang plak..

3 comments:

cik hani said...

Wah..meriahnya..selamat hari raya..
Maaf zahir batin

Hayatie Hashim said...

selamat hari raya cik hani ;)

Ezy Loy said...

selamat hari raya!
=)

Post a Comment

 

My 'xCLuSiVeLy XpREsSiNg' Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea