Sunday, March 23, 2014

Masak sawi tanam sendiri

XpReSsEd bY Hayatie Hashim at 12:02 AM
Masa balik kajang 4 hari sawi sy tak bersiram..huhu..mujur hari  balik tu hujan dari pagi. Sampai rumah petang saya tengok sawi saya tak kering..lagi lebat adalah..alhamdulilah.cuma ada satu pokok je terbantut sbb dah berputik tp dauhnya halus2m.

So saya terus qiqah la yg besar tu..kang tgu lama2 lagi dia liat or keras ke..Banyak..nak buat rencah mee mcm tak luak lak..

Saya masak sup sayur je lah..letal fucuk dengan telur skit..sekali hadap je..hehe. Rasa sawI tanam sendiri ni dengan yang beli sama je..tapi yang bezanya rasa teksturnya..kalau beli kat kedai tu rasa liat2 or keras skit..yang tanam sendiri ni lembut je. Mungkin sebab tak sembur dengan apa2 bahan kimia yg nak elak serangga...

Jadilah nak merasa sayur tanam sendiri lak..kih kih. Dekat dua  bulan kot tunggu..hahha! Ada lagi anak pokok sawi yg baru saya semai lagi..dengan pokok bendi...

1 comments:

~ NANA ~ said...

bestnya dpt mkn yg fresh!

Post a Comment

 

My 'xCLuSiVeLy XpREsSiNg' Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea