Thursday, November 21, 2013

Jenis-jenis material Kabinet Dapur

XpReSsEd bY Hayatie Hashim at 8:15 PM
Hari tu baca dalam majalah Impiana ada info mengenai Kabinet Dapur. Memandangkan projek KC saya masih KIV lagi sebab nak tunggu siap extend belakang dulu. So saya snap untuk rujukan diri sendiri nanti senang kalau tergerak nak recall semula, search blog sendiri je, hehe! Dan juga untuk rujukan kawan-kawan yang tertanya-tanya sebenarnya terma-terma KC ni (termasuk diri sendiri :P)

Clik to enlarge la yer (klu nak baca info)

 Saya rasa ni antara yang paling standard orang pilih untuk KC kot...Sebab selalu saya dengar perkataan 'melamin' ni..

Yang ni jenis ni buat saya selalu tertanya-tanya, now dah faham skit. Rupanya beza kaca 3G dan 4G adalah, kaca 3G kena pasang dengan frame dia sekali. Kaca 4G pula tak perlu bingkai lagi, kaca tu semata. Kesannya kaca 4G lagi nampak kemas disetiap sudut-sudut nya sebab kita tak nampak bingkai aluminium tu lagi... Opkos harganya mesti mahal la tu kot kan...

Jenis aluminium ni antara KC pilihan untuk rumah saya..

Ok yang lain-lain boleh baca sendiri lah.. hihi!






*Rambangnya nak pilih design KC ni sebab masalah saya, setiap bulan citarasa saya dah mula berubah hehe!. Saya pernah dapatkan quot KC dulu untuk rumah saya tapi masa tu ikut dapur lama, bentuk L-shape, material aluminium, full mirror, panjang lebih kurang 20 kaki, kosnya RM14k tak termasuk aksesori dalamnya lagi..huhu. Dah lepas extend nanti tak sure lah sebab bentuknya dah berubah skit.




3 comments:

Jueliza Jamani said...

KC umah saya 3G jer.. kalo 4G tu kat intech kitchen ada.. tp mahai wooo.. hehhehehhe

Hayatie Hashim said...

Jueliza:tah2 tahun depan dah 5G pulokk..hehe

mimi said...

tq for sharing. :) memang ngah survey-survey. Suke suke suke

Post a Comment

 

My 'xCLuSiVeLy XpREsSiNg' Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea