Tuesday, October 1, 2013

Nasib baik 'dia' hitam

XpReSsEd bY Hayatie Hashim at 5:32 AM
Sebenarnya, saya tak favor sangat sofa yang bewarna gelap. Jauh disudut hati memang nak warna sofa yang terang-terang kalau putih laaaggggilah i heart! Walaupun berat hati tapi saya pandang dari sudut 'hati senang' pula.. :)

Saya tak tahu lah anak orang lain, tapi anak-anak saya memang teramatlah aktifnya. Nak-nak dua2 lelaki kan. Sambil tengok tv pun bukan boleh duduk diam2 tengok. Mesti nak melompatlah, memanjat lah, bawak itu ini dari dapur...you name it!

Saya memang tak bagi makan-minum diruang tamu. Tapi biasa lah, diorang mana nak ikut kan. Bila saya kat atas diorang bawa macam-macam makanan dari dapur ke depan sambil tengok tv. Yang si abang tu jadi 'cikgu'nya..


Bila turun bawa tengok, kadang2 air tumpah kat sofa, ada kesan peanut butter lah, jem lah. Serpihan kerepek and the list goes on. Kadang-kadang kesan minyak-minyak dari bekas tangan la..whoaaa rasa nak menjerit je. Tapi dah tak laratkan. Kadang-kadang naik kesian sebab nak jaga perabot, budak-budak lak yang kena marah selalu. :(

Bila fikir-fikir, nasib baik set sofa, set kerusi, sofa bed dan sofat kat family hall semuanya warna hitam dan gelap. Saya boleh tarik nafas 'lega' skit setiap kali air milo tumpah ke, jem roti tercalit kat sofa ke, huhu! Memang lepas ni, saya tak ragu-ragu lagi nak pilih warna gelap atau hitam untuk segala jenis kerusi dan perabot yang sering menjadi tempat istirehat ni....


4 comments:

cik hani said...

Saya setuju...warna hitam dan kulit senang nk jga . Klu yg fabrik tmph air mmg siksa la

Duniaku Duniamu jua said...

betul...masa tgk entry awk psl ruang ruang tamu yg lepas...hati sy berkata...ok ape..sofa color hitam...gaya ruang tamu..masih menyerlah...tang2 tu..jugak sy tukar wishlist sofa sy..dr putih ke hitam..yerlah..mngenangkn...2 boys sy..si abg 6yr n si adik 3yr...lasaknyer...huu...org yg ader ank lasak bgini jer...yg memahaminyer

Aty_Fared said...

Sopa ruang tamu sy putih cream.. .jenis fabric pulak tu...mase beli dulu masih tak ade anak..skrg...mmng sikit mase lg menitik2 la air mate sy...sobsobbbsss......

rostina76 said...

empphh!!!itula bila ada anak kecik ni mmg kita kena lebih sabar & rajin (nak kena kemas berkali2). btw mmg hitam sesuai la utk yg ada anak kecik tapi klau go for full leather, xde masalah tumpah2 sikit nak lap (provided cepat2 lap le kot). satu lagi cara nak elak sofa/furniture xcomot dgn dorg ni jgn letak TV dpn sofa. Hahaha!!!sure dorg xlepak situ.

Post a Comment

 

My 'xCLuSiVeLy XpREsSiNg' Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea