Monday, September 16, 2013

Customer is always right?

XpReSsEd bY Hayatie Hashim at 11:02 PM
Last week pergi round kat JJ Cheras Selatan selepas habis tengok wayang. Lama dah tak cuci mata dengan barang-barang kat JJ. So saya ternampakkan lah bowl silver paint yang unsymmetrical shape ni. Nampak unik dan opkos 'boleh-masuk-tema-lah' haha..

Dan cerita seterusnya boleh click-to-enlarge pic dibawah ini sebab malas den nak menaip semula, huhu!


Yang buat saya rasa pissed off, dah nak sampai parking kereta baru perasan kat resit tu tak dapat diskaun. Kalau masa sebelum bayar tu saya diberitahu pasal diskaun tu tentu saya boleh berfikir sama ada nak beli atau tidak kan. Ini dah bayar baru perasan. Lain kali kalau tag 20% tu bukan untuk diskaun barang tu. Jangan letak macam tu.

The problem is saya dah bayar dan saya demand for a 20% discount as stated. Then diorang kata takleh buat apa sebab bila scan memang harga sebenarnya, sebab barang ni takda blue tag dengan label. Promoter maybe silap letak tag tu. So if takleh takpa, i nak full refund je (marah punya pasal tapi dalam hati nak sangat mangkuk tu huhu). Last2 saya saya dapat juga diskaun tu..

As i said before, saya tak kisah sangat pasal ada diskaun ke takda diskaun tapi bila keputusan yang kita buat berdasarkan penilaian yang telah dilihat dan kemudian tidak pula mendapat harga seperti yang difikirkan itu, itu yang buat kita rasa macam dipermainkan atau macam tertipu.

In fact kalau betul pun barang tu takda diskaun dan tag 20% pun takda kat atas tu dan letakkan pada row dibawahnya (which barang yang sepatutnya dapat diskaun 20% tu)...saya masih akan beli juga.

So its all about ethics. When it comes to biz macam ni tak boleh buat main-main 'salah letak la' bla bla. So if i'm not the one yang complain pasal tu berapa lama tag tu akan duduk 'tersilap'  kat atas tu dan berapa ramai yang akan terconfuse macam saya dan paling sadis sampai ke rumah pun tak perasan. So untung lah kan...huhu!

#sekian luahan hati akak yang sejuk dah sebenarnya, mangkuk tu pun dah selamat 'beraksi' dirumah.. :)

4 comments:

ayu said...

Haha...sabar je la kan...selalu gak kena..tp ngan giant laa

nurin khairi said...

Salam, sy silent reader sini :D
Experienced the same thg kat jusco cheras selatan. Ada nk beli heinz punyer baby products. Yang product ni mmg letak kat rak yg asing so mmg no question, mmg harga tu utk mknn heinz tu aje. Harga kat atas heinz tu nampak macam 20% tapi potongan harga kat display besar tu macam 50%. bila nk bayar, dpt 20%. bila pg custoner service utk fight, dia ckp tak boleh buat apa..mmg salah diorg letak display harga. Macam mana u boleh fight camtu, best kan last2 dpt jugak. I'm wondering bkn ke custoners are protected in cases like this, dalam akta salah label sbb mislead pengguna? Hmmm..

Hayatie Hashim said...

Ayu: sib baik setel..kalau tak berangin 3 hari 3 malam..hihi

nurin: Oh ye ke,..dah banyak kali terjadi rupanya..hmmm. Tu lah, masa last2 dia bagi juga 20% tu, sbb i kata klu takdpt, i nak refund..tah macam mana, diorang bagi je. Tapi masa tu staff yg entertain i dan cashier tu memang nak tolong pun..Diorang pun admit yang tag tu silap staff diorang so diorang kata takpa, nanti pandai2 diorang jawab..staff yg entertain i tu siap snap gambar tag salah letak tu sebagai bukti..huhu

Hayatie Hashim said...

plus memang kita ada right pun kalau misleading price tag/label etc..

Post a Comment

 

My 'xCLuSiVeLy XpREsSiNg' Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea