Tuesday, September 24, 2013

Aktiviti dengan anak-anak

XpReSsEd bY Hayatie Hashim at 12:18 AM
Seperti kata saya sebelum ni, lepas ni memang saya cuba untuk habiskan masa bersama dua orang budak ni dalam bilik mereka walau tak dapat lama-lama pun sehari sekali pun dah ok lah. 

  Kebetulan saya pun nak mengemas, men-sorting toys2 yang ok dan tak ok untuk dibuang. Sambil2 tu terpaksa jadi mekanik toys untuk betulkan mana-mana mainan yang dah rosak, patah, habis bateri.


Sebenarnya nak mengerjakan frame yang saya beli ni. Dah terbayang nak letak dalam bilik budak-budak ni. Sambil saya sibuk cari gambar-gambar yang sesuai untuk diletakkan dalam frame. Haaa, tunggu hasilnya..kih kih.

Hari ini saya bagi diorang main gunting-gunting, memang benda tu yang diorang dyinggg nak main kan. Saya bagi main sampai puas akhirnya diorang sendiri yang serah balik gunting tu kat saya sambung main lain. See, bila kita asyik-asyik tak bagi, selagi tu lah diorang nak juga sampai adakala tu curi2 ambik gunting kat dapur. Tapi off course, saya bagi diorang pegang gunting dengan 100% observation


Sambil saya teman diorang sambil tu saya mengemas bilik diorang ni. Teasa nak ubah kedudukan katil dan perabot dalam bilik diorang ni juga.

Selepas beberapa jam....fatal destruction, haha! Habis kertas yang digunting-gunting. Ok nevermind, buat lah apa sahaja, nak terbalik terlangkup ke janji dalam bilik..after all, memang ni lah tujuannya kan bilik ni..hihi!

4 comments:

~ NANA ~ said...

eh frame tu pon i ada beli...sebijik! beli kat jusco sbb tgk ada 70% sale...hihi

Hayatie Hashim said...

Nana: ye ke..citarasa kita sama la..kih kih

cik hani said...

betul..kalau kita larang benda yang dia nak main, selagi tu la dia curi2 nak main..kalu bagi main sampai muntah dan jemu baru dorang surrender kan..

Comel je si adik tu gunting kertas..gunting lagi besar dar tangan tu..hihi

Hayatie Hashim said...

@Cik hani: hihi..si adik mesti nak sama dgn abang..

Post a Comment

 

My 'xCLuSiVeLy XpREsSiNg' Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea