Monday, June 17, 2013

Sulam nama

XpReSsEd bY Hayatie Hashim at 9:02 AM

Sulam nama yang atas sekali tu saya sendiri yang tempah masa awal2 persekolahan azri dulu dan dijahit pun dekat baju tu. Sulam nama yang bawah tu baru dia dapat minggu lepas dari sekolahnya untuk diletakkan pada baju juga.

Yang stressnya, saya kena buka sulam nama yang lama tu dan jahitkan yang baru tu atas baju. Tak ke sama je? Seriously saya 'berangin' bila dia nak juga letak yang baru tu. Walaupun saya dah kata sama je, nanti kita letak kat baju baru je. Dia tak mahu terima juga penjelasan saya. Dia kata nanti teacher marah lah..tak macam kawan lah.

Akhirnya saya turutkan juga..bila dia sedar saya dah senyap, muka series..dia nangis2 cakap taknak pula, nak yang lama. Tapi rasa sangat 'emosi'.. dan hasilnya 'silent treatment' dari saya..geram punya pasal! Sambil buat dek dan terus tukarkan sulam yg baru tu.

Emosi sebab penat2 dulu saya kehulur hilir, keluar masuk kedai, cari kedai sulam ekpress kat Batu Pahat ni sebab kedai lain semua nak kena tunggu lama beberapa hari..

#Bila ibu dah rasa nak 'merajuk' dengan anak..

posted from Bloggeroid

7 comments:

Nurul Huda said...

Haha..mcm aku plak,sepatut nama kt ats lencana,aku kompiden je jait bwh lencana..mula2 pya suh tuka jgk,lama2 die tgk aku buat derk je,die pun mls nk igtkn lg..xpe,selagi cikgu x mrh,kubiarkan je..susah woo nk jait semula,aku jait tgn lg..ko ade mesin sngla...

Hayatie Hashim said...

Nurul: dia senyap takpa..yg ni siap buat muka..bentak2 bila aku xnk tukarkan..tu yg aku lagi berangin tu..huhu

Fizah said...

hehe anak oh anak..sabar je ye..memacam..! =)

Hayatie Hashim said...

Fizah: memang urut dada je..huhu!

Siti Nora said...

ank aku pun suka membentak..siap menjerit² lg..aku..either "hand-treatment" or silent treatment..tp aku perasan, kalu dgn imran..silent treatment even lambat amik ms..tp better..sbb nnt ank aku sendiri yg menyerah diri minta dipujuk n say sory..

Hayatie Hashim said...

Noa: hand treatment pun mmg salah satu kaedah (biasanya yg last la) kalau masih tak boleh dikawal (ie bentak2 sampai nak balik barang atau cakap marah2..fyi, dia pandai membebel pastu cakap b.o..d.oh..pengaruh tv..sampai adik kecik ni pun dah pandai ckp tu..kly gado ke dgn abg dia ..dia ckp 'vuduu-vuduu'..bila aku dgr tu mmg aku cubit je mulut dia..huhu

Yaati Nor said...

vuduu-vuduu..hhuhuhu sadiskan bergaduh dengan anak...samala dengan zahra tu..

Post a Comment

 

My 'xCLuSiVeLy XpREsSiNg' Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea