Sunday, June 2, 2013

Basuh Kasut

XpReSsEd bY Hayatie Hashim at 4:32 AM
Hihi anak yang sekolah baru seorang je. Tak lama berderetlah kasut-kasut yang nak dicuci. Eh tapi yang abang-abang tu kena kerah cuci sendiri ye, huhu. Marilah mencuci kasut minggu ni, kalau bertangguh lagi mau lupa terus, minggu depan dah nak naik sekolah.


Sandal feveret encik boss pun kena basuh selalu juga sebab putih. Kasut Azri ni jenis canvas je, kotor sental-sental dengan sabun dah hilang. Tak payah kapur-kapur lagi. Teringat zaman sekolah dulu basuh kasut pastu kapur. Hari pertama sekolah, kalau kotor skit hentak-hentak je kaki nanti dia putih, masuk hari kelima dah macam-macam warna ada, haha! Kalau lupa nak basuh kasut, hari isnin sebelum perhimpunan pergi amik kapur tulis tu sental kat kasut bagi nampak putih kalau tak nanti kena denda, huhu!

 Patutnya tadika azri tak payah pakai kasut pun takpe sebab sampai tadika diorang semua kena bukak kasut dalam kelas. Pastu nak amik wudhu lagi. Tapi sebab azri dah suka nak pakai kasut sekolah (siap dengan stokin hokey!) dia kata 'nak gi sekolah kena pakai kasut sekolah, takmau pakai selipar!' so layankan je lah!

2 comments:

ayu said...

Hehe...bagus azri!!

Hayatie Hashim said...

ayu: hover kan ..haha

Post a Comment

 

My 'xCLuSiVeLy XpREsSiNg' Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea