Thursday, May 2, 2013

Sarapan: cucur ikan bilis

XpReSsEd bY Hayatie Hashim at 7:02 PM

Lama dah tak buat cucur ikan bilis nih. Saya panggil cekodok je. Sekali sekala buat cekodok ini pun sedap juga bila dah buntu nak sarapan apa.

Yang saya buat ni versi ranggup sebab anak2 terutamanya si abang tu memang suka yg ranggup2 je. Nak bagi cekodok rangup kena bancuh dengan air panas. Lagi panas air lagi ranggup. Boleh lah tahan sampai setengah hari keranggupannya tuh..hehe

posted from Bloggeroid

4 comments:

Fizah said...

seriously? tak pernah tahu pun..okeh boleh cuba!!

Riana said...

sedapnyer

nurbijen said...

Oooo, baru tahu kena guna air panas nak bagi rangup... nanti nak cuba juga, tq for the tip :)

Hayatie Hashim said...

Fizah&Nurbijen: Cuba2 je dulu, tapi bila guna air panas memang dia lagi ranggup berbanding kalau guna air biasa :)

Riana: sekali sekala memang berselera

Post a Comment

 

My 'xCLuSiVeLy XpREsSiNg' Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea