Monday, December 3, 2012

Buku: 1 Hari 1 Resepi

XpReSsEd bY Hayatie Hashim at 11:01 PM

Buku ini dihadiahkan oleh sahabat saya masa harijadi saya tempohari. Sangat lah membantu saya sejak dah duduk sendiri di sini. Dulu tinggal dengan mak, kebanyakan mak yang masakkan hehe! Saya  tolong2 aje..

Resepinya semua yang kita pernah dengar dan pernah makan tapi tak berapa pandai nak membuatnya. Sangatlah sesuai untuk surirumah2 yang baru2 nak memasak sepenuh masak (walaupun dah lama kahwin macam saya..haha!).

Cuma kadang kala ada sukatannya bahan2nya tak boleh ikut 100% sangat..kena juga ikut tahap citarasa masing2. Boleh dijadikan sebagai guideline bahan2 apa yang perlu ada dalam sesebuah resepi itu lepas campaklah ikut tangan sendiri sahaja.

Walaupun ada je resepi yang kita boleh gugel tapi kadang2 lagi senang tengok kat buku resepi bawa masuk dapur terus. Kalau dulu saya..dgn laptop2 sekali atas dapur..kes malas nak tulis atau takda printer nak print masa tu..hahaha

Posted from Samsung Galaxy Note


4 comments:

Jaa said...

wow, best jugak.. hari2 makan lain2.. rajin x rajin jer..heheh

Hayatie said...

Jaa: hehe..kalau utk surirumah mcm saya ni mmg hari 2 kena masak...huhu

Yaati Nor said...

dah lama mengidam buku ni..tp buku nie jual kat Popular je rasanya..sebab cari kat MPH Alamanda xde..

Hayatie said...

yaati : oh tak tahu la plak..kebetulan aritu sy ke popular..mmg ada dijual kat situ...

Post a Comment

 

My 'xCLuSiVeLy XpREsSiNg' Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea