Friday, December 7, 2012

Berebut

XpReSsEd bY Hayatie Hashim at 6:59 AM

Anak2 ni kan..ingat kalau kita dah beli motor yang sama dia oklah tak berebut. Lepas dah beli depa dok berebut nak satu warna tu juga. Yang abang nak kaler biru merah..yang adik pun nak hat yang tu juga..

Abang pun satu masa mula2 beli dia juga nak yang warna hijau purple tu. Sudahnya lepas dua tiga hari main..depa dok berebut pasal warna plak..Ke memang hobi berebut nih?...pening betul..

Yang pasti memang si abang lah kena mengalah kalau tak ibu dia 'menyinga' lagi dia teruk.

Kesimpulannya, lain kali kena beli sebijik sama.ke dua2...kalau takda sama baik takyah beli terus.

Adik pun sekarang bukan main possessive betul. Abang asyik melalak bila barang or mainan yang dia tengah main dirampas adik. Adik pun dalam banyak2 benda..benda yang abang dia tengah syok main tu lah dia nak. Yang ibu pula stress asyik nak mententeramkan si abang yang melalak. Selalu kata bagi adik, main sama2, biar dia ambil, dia kecil lagi bla bla..tapi what do you expect a 4 year 2 months old kid will respond?

#Sigh#

Posted from Samsung Galaxy Note


2 comments:

Ned said...

Saya pun menghadapi masalah yang sama.. Yang adik dah besar sikit ni, dah mula pandai nak ketuk si abang dia.. Tak tau dah cemana nak buat..

Hayatie said...

Ned: sama je..kdg si adik ni ketuk juga abang dia (kdg2 pakai mainan pun jadi)..hahah

Post a Comment

 

My 'xCLuSiVeLy XpREsSiNg' Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea