Friday, November 30, 2012

Hai lah anak

XpReSsEd bY Hayatie Hashim at 10:54 PM

Ibu zaman dulu kata:
"Anak lelaki memang lasak sedikit berbanding perempuan..."

Ibu zaman sekarang kata:
"Eh takda lah...sama je laki ke perempuan pun lasak juga..."

Saya kata berdasarkan (pengalaman&pemerhatian yang sedikit ini hehe):
-Anak lelaki memang sedikit lebih lasak dan aktifnya berbanding perempuan...walaupun tidak semua..
-Walau ada ibu yang rasa anak perempuannya lasak seperti anak lelaki tetapi masih tidak akan dapat melawan kelasakan anak lelaki..
-Anak lelaki tidak akan (tidak boleh kot) untuk duduk diam dan bermain setempat dalam tempoh masa yang lama berbanding anak perempuan..(walapun tidak semua tetapi kebanyakanlah)..

Kesimpulannya:
Saya tetap rasa anak lelaki lebih lasak dari anak perempuan. Memang itu fitrah kejadian tuhan. Bahagian lelaki itu lebih besar..dalam aqiqah pun untuk anak lelaki bersamaan dengan dua ekor. Malah dalam hukum faraid pun kuasa dan pembahagian yang lebih..terletak pada anak lelaki. My 2cent je.

#adaketikanyaletih&frustdengantelatahanak:(#

Posted from Samsung Galaxy Note

3 comments:

Ladykillers said...

oohh..sgt betul, kengkadang da xhirau dkat public ke x..suara aku menjerit mcm mak tiri suh ank sindri duk diam..lg sakit ati bila memasing da stat penat-ngantuk..mula buat perangai melalak menangis kat tgh-tgh manusia ramai..

niat nk bawak ank jenjalan..trus rs nk blk uma trus..tensen laki-bini..hahahaha

skang da tgh preggy ni aku nye tensen aku buat dek je dgn anak², so laki aku la tensen xpun adik ipar aku..hahahahah..sbb diorg kna layan bebdk ni..aku buat xtau jer..

Hayatie said...

noa: kannnna..aku pun suara mcm mak tiri juga tak kira dimana jua. sbb kdg2 kena jadi mcm tu baru diorg nak behave..klu takat soft spoken adesss takmaknanya...lak tu anak2 aku.mmg takleh duk diam setempat tak lebih 20 min laa lebig kurang..bukan takat nak nk tengok wayang ( jgn mimpi la) ..nak gi mkn kat rest. pun kitorg kena makan ala2 keretapi sbb apa kang bila diorg dah boring..sorang nak turun kerusi la..sorang nak merayap gi meja sebelah laa...arghhhh

nik said...

Aku kadang2 nak bawa anak keluar pun jadi x semangat.. Nnti bila aku up sikit volume marah anak kat public, mesti org kata "euww..apa la matah anak kat public..kuat pulak tu".. Xde nue aku nak tegur: "sayang, jgn buat mcm tu.. Jatuh nanti..".. Tp mmg kena sabar la.. Kdg2 siap mengugut lagi..

Post a Comment

 

My 'xCLuSiVeLy XpREsSiNg' Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea