Tuesday, August 21, 2012

Penjajahan kedua...

XpReSsEd bY Hayatie Hashim at 10:15 AM
[japan_flag2.jpg]



Fuh-fuh, akhirnya bendera nippon telah dikibarkan, hehe! Timing yang tepat sama sewaktu penjajahan kali pertama dahulu (entri dahulu), sewaktu azri 1 tahun 4 bulan. Dan pada kali ini, ianya juga jatuh pada umur izzet iyang sama, yakni 1 tahun 4 bulan juga, awal 4 hari sahaja (wah detail!)

Patutlah saya demam bagai 1-2 hari sebelumnya, rupanya untuk memberi laluan hormat kepada hormon progesterone-estrogen untuk mula bermaharajalela selepas ini, whoaaa!. Dahulu pun sama juga, simptom yang sama sebelum period.

Rasa lama macam dah lama je tak merasa waktu-waktu 'uzur' begini. Mana taknya, sejak dari saya pregnantkan azri tahun 2008 sehingga 2010 setelah lebih kurang 3-4x penjajahan je sudah pregnantkan izzet semula sampai ke hari ini, sudah hampir 5 tahun tidak mendapat period tegar, kih kih!

Baru lah dapat saya merasmikan CP yang saya buat mula-mula dulu pakai untuk kegunaan dalam pantang sekejap. Yang pattern baru ni saya tak buat lagi untuk diri sendiri lagi. Kasi yang lama ni lunyai dulu baru lah buat baru kan, hihi!

#mode sedih kerana hormon 'kasih-sayang' prolactin-oxytocin akan terpaksa 'bersaing' dengan hormon 'subur' progesterone-estrogen selepas ini. :(

** Oh, tertarik dengan artikel ini "Cara Tegur Isteri-Adab dan etika menegur". Untuk panduan kita bersama, muhasabah diri, berserah dan yakin lah dengan kententuan Allah, bukan dengan manusia. Insyallah, Allah akan beri pentunjuk dan jalan kepada kita nanti kerana Allah beserta dengan orang-orang sabar, didalam firmannya.

**This story is also touching! Sob-sobs. Tiba-tiba teringat, lama sudah saya tidak membuat checkups tentang CIN saya. semoga Allah kurniakan kesihatan yang baik sehingga akhir kehidupan saya demi untuk anak-anak.. :(

Eh why all touching-touching mah? Probably its has got to do with the menstrual hormones! :P

0 comments:

Post a Comment

 

My 'xCLuSiVeLy XpREsSiNg' Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea