Friday, August 24, 2012

Kek Marble & Popia Nestum

XpReSsEd bY Hayatie Hashim at 2:58 AM
Hari ini saya buat dua resepi sekali gus. Tadi pagi saya buat Kek Marble sebab nak perabiskan telur yang mak saya beli sebelum raya hari tu. Banyak dia beli, ingatkan saya nak guna banyak untuk buat biskut. Biskut mana banyak pakai telur, huhu!

Foto: Kek marble
Saya masih fail lagi nak buat belang corak awan larat, prektis-prektis lagi, hihi! Masih guna resepi yang pernah saya buat dulu. Kalau nak try boleh klik resepi kat sini. Kali ini saya guna loyang bulat berlubang, saje je senang potong.

                            
Dah sudah buat kek saya buat Popiah nestum pula. Eh nestum ke Horlick? ke dua-dua? haha! Resepi yang paling sempoi cuma tang yang nak menggulungnya tu tak berapa nak sempoi lah. Berapa tahun daaa! Resepi dari sahabat saya (cedok internet juga, hehe!) tapi sebab dia dah try buat kan, so kompom lah sedapnya, kih kih! Bukan apa, tak semua resepi internet ni menjadi, huhu!

Bahan-Bahan:
Kulit Popiah-gulung, potong dan goreng
Untuk siranya-1 cawan horlick, 1/2 cawan Nestum & 1/2 gula.




0 comments:

Post a Comment

 

My 'xCLuSiVeLy XpREsSiNg' Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea