Wednesday, June 6, 2012

Perbaharui SSM untuk 5 tahun@RM50

XpReSsEd bY Hayatie Hashim at 9:37 AM
Saya baru sahaja perbaharui SSM saya tempohari. Encik suami tolong buatkan kebetulan dia nak renew SSM dia juga. Katanya SSM buat offer pada yang renew untuk 5 tahun sekali gus cuma perlu bayar RM50 sahaja. Eh murah sangat lah tu kan, kalau tidak setiap tahun kita kena bayar RM60.

Saya dah lama register company ni tujuan utama untuk untuk urusniaga jahit menjahit saya ni tapi masih kecil-kecil lan sahaja..kih kih! 

Apakah Pakej Insentif Pendaftaran dan Pembaharuan Pendaftaran Perniagaan SSM 2012 yang ditawarkan oleh Suruhanjaya Syarikat Malaysia? 
Pakej insentif perniagaan yang ditawarkan 
adalah seperti berikut:
(i) Bayaran fi pendaftaran baru (Borang A) dan 
pembaharuan perakuan pendaftaran perniagaan 
(Borang A1) untuk pemilik tunggal (nama persendirian 
& nama tred) dan perkongsian dikenakan bayaran 
RM50 untuk tempoh pendaftaran dan 
pembaharuan pendaftaran selama 5 tahun
 secara sekaligus
(ii) Bayaran kompaun lewat mendaftarkan perniagaan
 dan lewat memperbaharui perniagaan dikurangkan 
sebanyak 50% sama ada kompaun tertunggak atau semasa.


3 comments:

Cik Puan Nurul said...

loh..smp bila tawaran ni wehh..ahhh bencinya aku baru je renew lesen awal tahun baru ni tu pun kena denda lewat seminggu dua RM20 kot dendanya...dah tu sijil ssm skrg ni rupa cam kertas photostate je..kedekut betul ssm nak bg sijil keras cam dedolu..kalo tau leh bayar RM50 pastu 5 thn lg baru renew mencinyaaa

Miela77 said...

Wah...ku lupa..ssm ku patut renew bln 7 thn lps..betul2 lupa..denda 50% less kan? + RM50 tuk 5thn besh3x..smpi bila ni..nk g terjah ssm sok.

Sapiah Ibrahim said...

untuk mendaftar perniagaan anda di SSM, Kementerian Kewangan dan CIDB saya syorkan pergi laman web ni www.daftarsyarikat.biz , diorang tolong buatkan dari a-z , dapat percuma koleksi kertas kerja, senarai badan pembiayaan dibawah agensi kerajaan untuk dihubungi dan contoh template profail syarikat(senang kita tinggal nak key in maklumat je kat dalam profail tu) . kalau pergi sendiri pun boleh cuma tinggal renyah je la nak beratur pastu nama tak lulus kena pergi balik dah satu kerja plak, duit minyak lagi...yang ni saya just melalui facebook je dgn admin dia untuk berinteraksi secara on9...lesen saya sehari je diorang siapkan. Lepas tu kendian2 kalau ada apa2 yang u all tak faham pasal perniagaan dan ingin bertanyakan maklumat lanjut ada live support di yahoo messenger, skype, facebook dan gmail.

Post a Comment

 

My 'xCLuSiVeLy XpREsSiNg' Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea