Tuesday, June 19, 2012

La Tahzan: 'Revisit'

XpReSsEd bY Hayatie Hashim at 8:50 AM
Haaa, bila tepek buku ini kompom orang kata saya tengah bersedih kan. Of course there will be ups and down in life dan setiap dari kita tak boleh lari darinya and its all about how you deal with it. Saya rindu dengan isi buku ini. Saya dahagakan setiapkan patah perkataan yang tertulis didalamnya seakan meniupkan kedamaian dan ketenangan hati.

Saya beli buku ini pada tahun 2007. Beberapa bulan selepas kembalinya arwah abah saya mengadap ilahi. Pemergiannya membawa sekali separuh harapan yang kongsi bersamanya. Tiada cita-cita, harapan dan luahan yang dapat saya luahkan lagi padanya selain daripada Al-fatihah. And i will missed the moment most.


Saya petik sedikit beberapa bait lirik Kris Dayanti yang agak menyentuh hati saya..

Dingin sepi kerap menyapa
Air mata jatuh lukisan
Kadang ku kuat setegar karangKadang ku rapuh lemah liar merana

Owh tacing sungguh bila dengar petikan ini. Cuba sambil dengar lagunya. Yang lain-lain tu tidak berkenaan.

Saya tahu memang saya memang gigih, sabar dan tabah. Sesabar dan setenang arwah abah. Saya berbangga kerana mewarisi kesabaranya. Dan tuhan tidak akan menguji saya jika saya tidak kuat dan setabah seperti yang diciptakan. Insyallah, tuhan beserta dengan orang-orang yang sabar. Semoga dipermudahkan, amin!


*Selasai hari pertama berkursus di Klang.







1 comments:

mummY daniSha said...

kdg2 perlu baca buku2 mcm ni heee...tuk motivate diri kita hehe

Post a Comment

 

My 'xCLuSiVeLy XpREsSiNg' Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea