Sunday, March 25, 2012

Cloth Pad ..Tuala Kain?

XpReSsEd bY Hayatie Hashim at 9:41 PM
Kalau cloth diaper kita panggil lampin kain, kalau cloth pad pula? Tuala kain..kain tuala wanita? ala-ala tuala wanita tu atau pad kain? tiba-tiba pening pasal terjemahan pula.
Dah lama rasanya saya tak buat menjahit, busy surirumah ni mengalahkan menteri, hihi! Saya buat tempahan cloth pad lagi. Baru buat sedikit tak sabar nak tepek diblog barulah datang semangat! Takpa yang lain-lain save for the next entry, ahaks!
Untuk regular CP saya amik pattern ini dari internet. Sebab wingnya kontot je (saya lebih sukakan wing yang lebar) maka saya improvise sedikit. Kalau ada yang berminat copy je pattern ini sebab saya pun copycat juga. Kalau dapat memberi manfaat kepada orang lain. saya dapat pahala, mudah-mudahan! :P

Saya guna kan fabrik cotton towel untuk salah satu absorption layer, lepas tu top kan dengan lapisan flannel..
Tadaaa.. cp regular yang berukuran 11 inci.. Saya suka betul warna biru tu. Mula-mula beli corak tu rasa macam tak jadi nak buat je (rasa macam corak selimut pun ada, huhu!) tapi bila dah transform jadi CP, wallahhh not bad! Terima kasih puan cik fid yuitsumuni diatas cadangan gabungan warna bertentangan yang bernas itu. :)

5 comments:

Mila@Rimbun said...

cantik & comelnyerr... jom sama2lah kita war-warkan pemakaian pad kain, baik untuk kesihatan, baik untuk alam sekitar dan sangat menjimatkan.

Hayatie said...

Mila: Betul tu! :)

Yaati Nor said...

teringat zaman masa mula2 period dulu..apasal ibu saya tak pakai pad..ibu saya guna kain batik je dolo2..saya pon penah guna bila stok pad kehabisan..akak jual 1 pad bape rm?mcm berminat je..

Hayatie said...

yaati nor: kalau jenis pantyliner gini, RM10 je .. :)

lynenotsocute said...

nak tempah...mcm mne?

Post a Comment

 

My 'xCLuSiVeLy XpREsSiNg' Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea