Friday, November 25, 2011

Salam Maal Hijrah

XpReSsEd bY Hayatie Hashim at 7:17 PM

Dalam diam tak diam, kita sudah pun sampai ke penghujung tahun Hijrah. Apakah yang telah saya capai sepanjang tahun ini? Alhamdulillah, Allah telah beri saya beberapa rezeki disepanjang tahun ini. Salah satu rezeki yang tidak terhingga adalah dikurniakan cahaya mata yang kedua, diberi dugaan yang menambahkan ilmu pengetahuan dan pengalaman saya, mendapat pertauliahan sebagai IBCLC, satu pencapaian yang tertinggi saya perolehi sejak bergiat aktif dalam bidang penyusuan sejak akhir tahun 2008.

Selain daripada itu, saya juga telah membuat anjakan paradigma dari sudut perspektif kehidupan yang saya lihat sebelum dan selepas. Apakah ia, biarlah diri saya yang mengetahuinya. Apa pun ianya membuatkan hidup saya lebih tenang, lebih redha dan lebih bersyukur dengan apa yang saya ada ketika ini.

Oleh sebab itu, mari kita bersama-sama mengakhiri tahun ini dengan penuh keberkatan dengan membaca doa akhir dan awal tahun.

Doa Akhir Tahun ini dibaca 3x pada akhir waktu Asar atau sebelum mas
uk waktu Maghrib pada akhir bulan Zulhijjah.

Doa Akhir Tahun

Manakala Doa Awal Tahun pula dibaca 3kali selepas Maghrib pada malam satu Muharram.

Doa Awal Tahun

Semoga tahun hadapan menjadikan diri kita lebih baik dari yang sudah dan segala perancangan yang kita lakukan diberkati dan dipermudahkan oleh Allah S.W.T, Insyallah!

0 comments:

Post a Comment

 

My 'xCLuSiVeLy XpREsSiNg' Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea