Saturday, May 21, 2011

Almari

XpReSsEd bY Hayatie Hashim at 7:07 PM
Apa sudah jadi! Belakang pintu bilik saya sudah hampir menjadi stor mini pula dengan longgokan beg plastik. Ibu saya pun pot-pet setiap kali masuk kebilik melihat bungkusan plastik itu. Buku-buku yang saya nak baca pun kena bungkus juga. Sebab kalau tidak azri tolong 'bacakan' sekali.

Tu semua kain-kain yang belum berjahit yang saya beli, beli beli dan beli. Setiap kali ke kedai kain asal jumpa yang berkenan je pasti saya beli, buatnya tidak lagi. Buku-buku pun kena bungkus juga. Takda almari nak letak dah barang-barang ni semua. Lepas bersalin, mode nak menjahit belum datang lagi, huhu!

Abaikan lipatan-asal-boleh itu,hehe!

5-tier utility shelf yang telah saya convert menjadi almari baju azri pun sudah penuh. Saya suka style ini, memang jimat ruang. Dulu saya bercadang nak beli almari baju kanak-kanak tapi kebanyakannya semua yang agak besar.

Belum campur baju-baju izzet lagi, buat masa ini baju-baju baru satu bakul sahaja, kih kih! Tu yang saya berangan nak beli utility shelf lagi kali ini. Teringin nak perabot IKEA pulak lah.

Kalau yang ini, jimat ruang sedikit. Atas boleh letak buku, bawah letak baju-baju izzet,cukuplah hihi!. Boleh letak sebelah utility shelf yang lama saya tu.

Yang ini pun best juga. Nak ajak encik suami ke IKEA lah.

4 comments:

Fid said...

pi jgn tak p
duit lebih sikit naa
kain yg rasa tak nak bley sedekah kat aku kakakak

Hanidah Husaini said...

saiko betul...bilanya nak ke IKEA tu

Ely Hasrul said...

aku pon suka masuk baju sami dlm drawer hihi.. ko nye lipatan asal boleh tu mmg xleh lawan la aku punye lipatan gaya sami haha

Hayatie said...

Fid, hahaha. Aura menjahit lom sampai lagi ni..

nidah: await? naik join skali cukur poket ka..kih kih!

Ely: Jimat space skit guna books shelf ni, kih kih! Klu almari betul tu mcm lebar2 je..huhu

Post a Comment

 

My 'xCLuSiVeLy XpREsSiNg' Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea