Friday, March 4, 2011

Bantal baby

XpReSsEd bY Hayatie Hashim at 8:05 AM
Akhirnya, dapat juga buat beberapa bantal baby sendiri. Tak perlu beli. Dah lama saya teringin nak buat bantal sendiri. Tak susah rupanya nak buat bantal baby ni, huhu! Cuma masa je yang takda selama ini.

Saya minta encik suami pergi cari kekabu, dekat area Kajang ini, tak salah ada satu kedai je yang jual bantal-bantal kekabu. Satu guni kekabu macam ini bersamaan 1kg dijual RM15.

Awal-awal saya dah siapkan sarungnya. Saya guna lebihan kain langsir kawan minta saya alterkan. Oleh kerana kain ini jenis kain decor jadi ianya bukan 100% cotton. Masih perlu di buatkan sarung luarnya juga.
Fuh, gatal-gatal hidung saya nak masukkan kekabu kedalam bantal ini. Baru 2 biji bantal kecik pun dah tergaru-garu hidung saya.

Tadaaa..dapatlah dua biji bantal baru. Kekabu seguni tadi tak luak langsung. Lepas ni boleh buat bantal peluk pula. Apa lagi yang boleh dibuat dengan kekabu ni ek, 'Breastfeeding Pillow'?..agaggaga!

6 comments:

Fid said...

kihkih
aha bantal BF!

Hayatie said...

Fid: dalam senarai projek jahitan aku juga tu. Siap ke tak, belum dapat dipastikan lagi, wakaka!

Cik Puan Nurul said...

murah ekk kekabu kat kedai kat jln reko tu yea. kalo fiber mahal je aku beli..pasnih baik beli kekabu la..biasa beli bantal je kat jln reko tu,bantal peluk,bantal tido ahahha..eh bila dh siap bantal tu kan yg lubang buh kekabu jahit semula guna mesin ke tgn..jahitan pe ye yg sesuai jahitan kia ekk..sbb aku tgk kekadang cam xkemas derang ni jahit berterabur balik kekabu hahah pedih weh kalo tertelan tu den penah kene..

Hayatie said...

CP: Pas letak kekabu, lubang tu tutup tekan mesin balik, Malas nak jahit guna tangan, tapi susah betul. Sebab space kecik nak letak tapak jarum mesin tu, masa jahit tu macam nak 'berperang' dengan bantal kekabu tu, huhu! Kalau nak guna tangan, kena jahit sembat, jahitan kia tak kemas dan lama-lama dia terbuka.

Kartini Mohd said...

kat mn ek kedai jual kekabu tu..murah la.. mmg nk cr sgt2 ni.. nk wat D.I.Y bantal tuk hantaran .. kalo bleh bg alamat lg bgus senang cr dlm map nt.. nt tlg emailkan sy alamat kdai tu kalo bleh.. time kasih =)

Kartini Mohd said...

oopppsss lupa nk bg alamat email .. ni emailnya cartiesweet@yahoo.com.my

Post a Comment

 

My 'xCLuSiVeLy XpREsSiNg' Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea