Sunday, January 30, 2011

Penyusuan Susu Ibu atau Penyusuan Ibu?-Jawapan

XpReSsEd bY Hayatie Hashim at 8:10 PM
Pagi ini, saya terus mendapat e-mail maklum balas mengenai persoalan saya yang saya ajukan pada bahagian khidmat nasihat DBP. Terbukti ruangan khidmat Nasihat yang dibuka oleh Dewan Bahasa dan Pustaka ini menjalankan fungsinya. :)


Dan jawapan kepada persoalan saya mengenai yang mana satu penggunaan frasa yang betul bagi 'Penyusuan Ibu' atau 'Penyusuan Susu Ibu'. Dan jawapan mereka adalah 'Penyusuan Susu Ibu' kerana penyusuan bermaksud hal/perbuatan menyusu.

12 comments:

Fid said...

thank you
susu ibu yaa..ok ok

Nur Shazura said...

betul jugak...kalau penyusuan ibu...maknanya ibu tu yg menyusu...kalau nak kira logik la....thank you for sharing this info...luv u...muah muah muah...

noraherni said...

Bagus perkongsian kau ni Tha. Maknanya ini maklumat yang terpanas dan terbaru :)

eRaY said...

hehehe mmg konfius
tq for sharing dear

b.E.L.L.e said...

thanx for the info. by the way, im following ur blog. hope can folo mine back.. =)

http://belleshah.blogspot.com

Hayatie said...

Terima kasih, mudah-mudahan perkongsian berguna untuk semua! :)

Fid said...

sukses dengan NEW domain hehehhee

Fid said...

eh tapi ianya ke blogspot juga?

Hayatie said...

Fid, Tak, aku tak setting lagi new domain kat blogger. Aku rasa diorang redirect cara lain. Tapi ianya akan nampak blogspot juga.Klu aku letak new domain dlm blogger setting tu, blog ni langsung takleh bukak even enter url blogspot lama pun takleh juga.

Fid said...

tha..ambil masa 48 jam kan untuk dia bersimpulkuat dengan new domain kan...

Hayatie said...

Ye kah fid, nanti pas 48 jam aku torai lagi masuk kan new domain dlm blogger setting tu. Skang ni mmg masih url blogspot lagi. Tapi aku heran, klu enter new domain tu, dia masuk sini gak, tp urlnya masih tulis blogspot. Huhu Takpa, aku sabar!..

armouris said...

info tentang penyusuan bayi di SIHAT SELALU - Masalah Penyusuan Bayi

Post a Comment

 

My 'xCLuSiVeLy XpREsSiNg' Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea