Monday, March 9, 2009

Jahit manik

XpReSsEd bY Hayatie Hashim at 4:40 AM


Inilah hasil kerja jemari ku.
Ku dah lama tersangatlah tinggalkan hobi jahitan ku. Tiap-tiap hari ku berfikir macam-macam benda yang nak ku jahit. Tahun lepas ku ada pergi kelas manik kat putrajaya. Best jugak lah. Banyak jahitan asas manik yang ku belajar. Habis kelas, tak sabar2 nak apply dekat suma baju, tudung dan sebagainya. Day by day berlalu, hasilnya adelah sekerat dua je yang ku manikkan. Bukan apa, tak larat nak beli manik, mahal woo. Manik yang paling bagus kualitinya adalah manik miyuki dan matsuno atau ada sesetengah yang panggil manik jepun. Harganya pun boleh tahan lah juga. seratus gram dari rm4-5. Untuk letak manik kat keliling tudung tu, ku rasa dah berpeket2 juga manik, adalah 6-7 peket ku pun dah lupa. Ni tahun lepas punya projek kraf daa...Tahun ni banyak benda ku tak buat lagi,bilik pun tak kemas-kemas lagi.

0 comments:

Post a Comment

 

My 'xCLuSiVeLy XpREsSiNg' Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea