Saturday, February 14, 2009

Expressing Routine

XpReSsEd bY Hayatie Hashim at 9:09 PM
Hari-hari ku dimulai dengan tugas mengepam.
Ku mengisi waktu yang tidak didirect BF kan dengan fully mengepam.

Linkungan waktu-waktu pengepaman ku:
Pagi

7.00am-10.00a.m-12.00p.m
Petang
2.00p.m-4.00p.m-6.00p.m
Malam

8.00p.m-10.00p.m-12.00a.m

Tgh Malam
Time ni Azri layan direct BF (selalunya mamai-mamai je) dan ku akan sambung dgn pam juga utk kosong kat breast.

*Waktu2 ini akan 'lari' sedikit jika ku keluar berjalan-jalan bagai. Tapi yang walau ape pun ku mesti akan cukupkan 8-9x sesi pengepaman utk satu hari.

Lembaran kiri: 'Pumping log' & Lembaran kanan: 'Azri's Feeding log'

Buku 'log' yang merekod kan tarikh,masa & jumlah hasil tenusu ku pada setiap kali sesi pengepaman ku. Dan juga merekodkan EBM yang azri minum setiap hari.



Ku nak letak juga hasil tenuku, tak kiwe lah!. Ku eksaited.Tidaklah mewah, jika dibandingkan dgn yang lain (ade yang dpt 2-3botol penuh skali pam!) tapi cukup untuk keperluan Azri ku itu. Sebab dulu pendapatan ku tak sebegini. Seperti biasa, ku tetap heran, yang kiri akan lebih banyak dari yang kanan. Semoga bekalan ku ini akan tetap berterusan sehingga Azri setahun kelak, Amin!Toceh!



6 comments:

reDZahaWa said...

salam k.hayatie,
saya hawa, yg kenal kt frenster tu...
x sempat2 nak reply msg akak kt frenster, ofis block frenster :)
kalo kt rumah, bf anak smpi tertido terus heheh x sempat buka pc...
nway, hasil tenusu akak sungguh mengagumkan...
awe x pernah tangkap gambar hasil tenusu tapi slalu bangga2 tunjuk dpn ofis mate :)
diorang cakap badan kecik, susu banyak...
huihhh bangga tul :)

Hayatie said...

salam hawa...

itu jer lah yg hasil tenusu akak yang termampu..hawa lagi byk gak nya..hihi..ambikk gambar ebm tu buat2 semangat la katakan..

Elyn said...

salam hayatie..... seronok tgk hasil tenusu byk gitu.... kite nyer x seberape la....

Hayatie said...

Salam Elyn..TQ..biasa2 je tuh, org lain lai lumayan,chewah!

ibu aina said...

salam hayati,

saya telah dan baru menjadi EP...ini berikutan daripada memberi botol kpd baby sejak lahir. mula2, nak bg kejap jek..last2 smp skrg dia taknak direct langsung.

saya nak pinjam buku log yg hayati buat tuh. boleh?? setakat nie saya hanya mampu mengepam 3,4 kali sahaja sehari..
camner saya nak kontek hayati ye??

tq

Hayatie said...

Ibu aina, saya boleh dikontek di o12-2o45646 :)

Post a Comment

 

My 'xCLuSiVeLy XpREsSiNg' Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea